Terapi pengkelatan dan Terapi Oksigen HYPERBARIC, Cara Baru Merawat Penyakit

Terapi pengkelatan dan Terapi Oksigen HYPERBARIC, Cara Baru Merawat Penyakit

Terima kasih kepada perkembangan sains dan teknologi, terdapat sedikit harapan untuk merawat penyakit. Seperti ubat-ubatan alternatif moden telah benar-benar pecah tanah baru. Dua daripada ubat-ubatan baru adalah terapi chelation dan terapi oksigen HYPERBARIC.

Terapi chelation adalah mengenai penggunaan ejen chelating yang dikenali sebagai EDTA untuk mengikat molekul, seperti logam atau mineral, dan mengeluarkan mereka dari badan. EDTA atau etilena diamine tetra-asetik asid adalah asid amino sintetik yang diluluskan oleh FDA untuk merawat keracunan plumbum dan lain-lain keracunan logam berat. Ia juga telah didapati berkesan untuk merawat penyakit saluran darah, autisme, osteoartritis, Sindrom Keletihan yang Kronik, Fibromyalgia, keracunan organik, kencing manis, degenerasi makula dan meningkatkan aliran darah ke jantung, kaki dan otak.

EDTA chelation boleh ditadbir oleh IV titisan dan mengambil masa tiga jam untuk disiapkan. Ia mengambil masa 30 sesi untuk terapi IV chelation standard. EDTA juga boleh diberikan melalui pil, kapsul dan chelation cecair.

Terapi chelation pertama kali digunakan semasa perang dunia pertama oleh British untuk merawat tentera yang terkena gas beracun arsenik berdasarkan yang telah digunakan semasa perang itu. Kemudian ia juga digunakan semasa perang dunia kedua pada anggota tentera laut yang terkena membawa keracunan dari cat pada kapal-kapal tentera laut. EDTA adalah ejen chelating yang digunakan.

Terapi oksigen hiperbarik adalah mengenai penggunaan tulen 100% oksigen di dalam sebuah kebuk hiperbarik kedap udara. Rawatan ini melibatkan mempunyai pesakit bernafas dalam oksigen tulen yang telah bertekanan tekanan atmosfera yang normal. Ia adalah sangat selamat, adalah diluluskan FDA Amerika Syarikat dan tidak memerlukan pembedahan. Ia digunakan untuk merawat autisme, strok, penyakit Alzheimer, ADD / ADHD, kencing manis, penyakit dan kecederaan kepala Crohn.

Salah satu faktor yang juga membuat terapi oksigen hiperbarik sangat selamat adalah bahawa ia boleh dilakukan seperti di rumah tanpa sebarang pengawasan perubatan ini boleh dilakukan kerana kamar hiperbarik kini boleh didapati untuk dijual dan untuk disewa. Kamar hiperbarik datang dalam dua saiz, beg tunggal yang boleh dikendalikan secara solo dan dua kali ganda yang memerlukan dua orang untuk dikendalikan dan sesuai dengan dua orang. Terapi oksigen hiperbarik juga tidak mengambil banyak masa sejak sesi yang hanya bertahan selama kurang daripada satu jam.

Kamar hiperbarik sama dengan terapi chelation juga digunakan oleh tentera AS selepas perang dunia pertama. Tentera Amerika yang pertama untuk menguji dan membangunkan terapi oksigen hiperbarik.

Jadi jika anda mempunyai mana-mana penyakit dan gangguan yang disenaraikan di atas, dan telah mencuba merawat mereka dengan ubat-ubatan konvensional tidak berjaya. Maka anda mungkin ingin mencuba merawat mereka dengan terapi chelation atau terapi oksigen HYPERBARIC. Ia hanya mungkin bekerja untuk anda. Semoga hari anda indah. Bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar